Amaç: Bu çalışmanın amacı, üniversite öğrencilerinde fiziksel aktivite düzeyi ile yürütücü fonksiyonlar arasındaki ilişkiyi değerlendirmektir.
Yöntem: Çalışmaya Bezmialem Vakıf Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü’nde eğitim gören 18-25 yaş aralığında, 93 öğrenci (64 kız, 29 erkek) dahil edildi. Katılımcıların fiziksel aktivite düzeyleri Uluslararası Fiziksel Aktivite Ölçeği-Kısa Formu (IPAQ-KF) ve yürütücü fonksiyonları Stroop Testi-TBAG formu ile değerlendirildi.
Bulgular: Çalışmaya katılan olguların %32.3’ü fiziksel olarak yeterli derecede aktif, %30.1’i inaktif ve %37.6’sı minimal düzeyde aktif olarak bulundu. Olguların IPAQ-KF total skorları ile Stroop Testi-TBAG formu skorları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki bulunmadı (p>0.05).
Tartışma: Bu çalışmada, fiziksel aktivite düzeyi ile yürütücü işlevler arasında bir ilişki elde edilemedi. Üniversite öğrencilerinde fiziksel aktivite ile yürütücü işlevler arasındaki olası etkileşimi anlamak için objektif yöntemlerin kullanıldığı daha fazla çalışmaya ihtiyaç vardır. Fiziksel aktivitenin yürütücü işlevler üzerindeki etkisinin araştırılması, üniversite öğrencilerinde fiziksel aktivite farkındalığının artırılmasına, sağlıklı yaşlanmaya ve akademik yaşamda başarıya katkıda bulunabilir.