THE RELATIONSHIP BETWEEN PHYSICAL ACTIVITY, INTERNET ADDICTION, DEPRESSION, ANXIETY AND STRESS IN UNIVERSITY STUDENTS DURING THE COVID-19 PANDEMIC

Özlem Menevşe Özlem Menevşe
Merve Nur Kırçova Merve Nur Kırçova
Zeynep Şenyiğit Zeynep Şenyiğit
Ezgi Türkben Ezgi Türkben
Derya Kara Derya Kara
Fatma Akmeşe Fatma Akmeşe
Melike Şeyda Fidancı Melike Şeyda Fidancı
Büşra Kepenek Varol Büşra Kepenek Varol

Amaç: Bu çalışmanın amacı, Türkiye'de fizyoterapi ve rehabilitasyon bölümünde öğrenim gören üniversite öğrencilerinde COVID-19 salgını sırasında fiziksel aktivite, internet bağımlılığı, depresyon, anksiyete ve stres arasındaki ilişkiyi araştırmaktı.
Yöntem: Araştırmaya 80 öğrenci dahil edildi. Bu çalışmada fiziksel aktivite düzeyini değerlendirmek için Uluslararası Fiziksel Aktivite Anketi’nin kısa formu kullanıldı. Öğrencilerin internet bağımlılığı 12 maddelik Young İnternet Bağımlılığı Testi - Kısa Formu kullanılarak değerlendirildi. Öğrencilerin ruh sağlığı (depresyon, kaygı ve stres) Depresyon Kaygı Stres Ölçeği (DASS-21) kullanılarak değerlendirildi. Tüm veriler çevrimiçi anket sistemi aracılığıyla toplandı.
Sonuçlar: Öğrencilerin %55’inin fiziksel aktivite düzeyi düşüktü. İnternet kullanımı % 44 normal, % 20 problemli, % 16 patolojik bulundu. Öğrenciler mental sağlık açısından incelendiğinde yüzde 40'ının depresyon, yüzde 28'inin kaygı ve yüzde 54'ünün stres durumunun normal olduğu görüldü. İnternet bağımlılığı ile depresyon arasında düşük pozitif korelasyon (r= 0,276; p= 0,013), internet bağımlılığı ile DASS-21 toplam puanı arasında ise düşük pozitif korelasyon (r= 0,233; p= 0,037) vardı.
Tartışma: Bu çalışmada internet bağımlılığı ile depresyon arasında ilişki elde edilirken diğer parametreler arasında ilişki bulunamadı. Bugün düşünüldüğünde internet bağımlılığı gelecekte özellikle tecrit ve bölgesel karantina uygulamalarında ciddi bir sorun olabilir.